VW TOUAREG

Touareg, czyli "Ludzie Wolni" - nazwa nowego luksusowego Volkswagena terenowego pochodzi od jednego z afrykańskich plemion żyjących na pustyni, cieszących się nieograniczoną przestrzenią i swobodą.
Ten samochód przeznaczony jest dla ludzi marzących o przekraczaniu granic, zdobywaniu trudno dostępnych terenów, spragnionych ekstremalnych wyzwań. Jednocześnie nie uznających kompromisów. Touareg ich nie uznaje - łączy w sobie najlepsze cechy samochodu terenowego, limuzyny klasy wyższej i samochodu sportowego. Stworzony, by dotrzeć do każdego miejsca na Ziemi. I zostać zauważonym.

WIZJA

Touareg - samochód, który czuje się dobrze w każdej sytuacji. Autostrada? Górska, serpentyna? Rwący potok? A może centrum miasta, parking przy ekskluzywnej restauracji? W każdym miejscu globu i w każdej sytuacji jest w swoim żywiole.
Ideą twórców Touarega było stworzenie nowoczesnego samochodu terenowego, doskonale sprawdzającego się na autostradach, zaklętego w eleganckiej, ekskluzywnej limuzynie. Szybki, elastyczny, inteligentny i luksusowy, słowem - bezkompromisowy.

 

GÓRY

Niewiele jest takich przeszkód w trudnym terenie, które mogłyby powstrzymać Touarega. Jego wszechstronność odczuwa się już po pierwszych metrach. To zasługa samonośnego nadwozia, które zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo jazdy także na asfalcie. To dzięki niemu Touareg pokonuje wyboje i nierówności płynnie i prawie niezauważalnie.
Napęd na cztery koła, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, przekładnia redukcyjna, maksymalny prześwit do 300 mm i elektroniczny system układu zawieszenia.
Testowany w najbardziej ekstremalnych warunkach Touareg udowadnia swoją niezawodność.
Góry wydają się bardziej płaskie.

MIASTO

Lato.
Ludzie tłoczący się na chodnikach, zakorkowane ulice. Hałas i dotkliwy upał. Kierowca i pasażerowie ustawiają klimatyzację: we wnętrzu Touarega panuje przyjemny chłód. Promienie słoneczne odbijają się o szyby. Z 11-stu głośników systemu "Sound" płynie czysty dźwięk trąbki Wyntona Marsalisa.
Zima.
Pada śnieg. Biały puch oblepia coraz grubszą warstwą ulice i chodniki. Wokoło mroźno i ślisko. W Touaregu temperatura przypomina pasażerom, że już niedługo znów przyjdzie wiosna. Aż się nie chce wysiadać.
Miasta staną się piękniejsze.

AUTOSTRADA

Wystarczy wygodnie usiąść i lekko przycisnąć pedał gazu. Wokoło coraz szybciej przemykają przydrożne słupy, drzewa, budynki. Widnokrąg zmienia się w mgnieniu oka. Moc silników Touarega pozwala czerpać prawdziwą przyjemność z podróży po autostradzie. W każdej sytuacji kierowca może wydobyć ze swojego samochodu potrzebne rezerwy mocy. Touareg we wszystkich wersjach silnikowych dysponuje odpowiednio wysokim momentem obrotowym.
Drogi wydają się krótsze.

NADWOZIE

Wygląd zewnętrzny Touarega wzbudza respekt. Każdy detal nadwozia świadczy o wybitnej indywidualności. Mocna, wyrazista i dynamiczna linia nadwozia - coś dla wielbicieli rasowych samochodów.

Touareg prezentuje się nadzwyczaj solidnie - każdy element stylistyczny podporządkowuje się harmonijnej całości. Został tak zaprojektowany, by sprostać najróżniejszym upodobaniom:
- Chromowane elementy podkreślające elegancję nadwozia: osłona chłodnicy,   a w wersjach z silnikami V8 i V10 TDI również listwy progowe i obramowanie   bocznych szyb - coś dla miłośników limuzyn.
- Obręcze kół ze stopów metali lekkich, przezroczyste osłony przednich   reflektorów i tylnych świateł - kierowcy preferujący samochody sportowe będą   pod wrażeniem.
- Proste wzornictwo mocnej karoserii i wysokie zawieszenie na kołach o   średnicy obręczy aż do 19" - coś dla wielbicieli modeli terenowych.

Elementem podkreślającym charakter Touarega V10 TDI® są bi-ksenonowe reflektory ze zintegrowanymi kierunkowskazami i spryskiwaczami wpływające nie tylko na dynamiczny wygląd, ale gwarantujące też doskonałe pole widzenia.

WNĘTRZE

W Touaregu czasu się nie liczy. Niezwykle eleganckie i estetyczne oraz przyjazne i wygodne wnętrze auta czyni przyjemną nawet najdłuższą podróż. Touareg to najlepsze cechy wnętrza ekskluzywnej limuzyny w samochodzie terenowym. Wyświetlacz komputera pokładowego najnowszej generacji otoczony jest delikatną skórą i szlachetnym drewnem korzennym. Podgrzewana, wielofunkcyjna kierownica w skórze, chromowane obręcze zegarów, pedały z polerowanego metalu - każdy detal w Touaregu zaskakuje wytworną elegancją, najwyższą jakością materiałów i perfekcyjnym wykończeniem.

Touareg oferuje także paletę estetycznych elementów dekoracyjnych o barwach metalizowanych lub ze szlachetnego drewna, które można dostosować do indywidualnych upodobań.

KOMFORT

Touareg to samochód szczególny - przystosowany jest do najbardziej ekstremalnych warunków drogowych i dalekich wojaży po świecie. To, co go wyróżnia to niezwykle bogate wyposażenie z zakresu komfortu. W Touaregu - bez względu na warunki drogowe i atmosferyczne - podróż jest zawsze prawdziwą przyjemnością. Ten samochód to idealny partner w każdej sytuacji i w każdym miejscu globu.

Niezwykle ujmująca jest intuicyjność Touarega. Przykładowo w wielofunkcyjnej kierownicy modeli V8 i V10 zintegrowane zostały przyciski do obsługi radia, telefonu czy tempomatu.

Komfort Touarega odczuwalny jest zresztą jeszcze przed wejściem do pojazdu. W modelu V10 TDI system "Keyless Access" otwiera samochód automatycznie nawet wówczas, gdy kluczyk znajduje się w kieszeni. Dostępna za dopłatą funkcja "Pamięć" zapamięta wszystkie zadane ustawienia.

KLIMATYZACJA

Nieznośny letni upał czy zimowe mrozy - ich dokuczliwość nie grozi pasażerom Touarega. W wersji standardowej tego modelu znajduje się dwustrefowa, regulowana elektronicznie klimatyzacja "Climatronic". W ramach wyposażenia dodatkowego dostępna jest klimatyzacja czterostrefowa. Dzięki niej wnętrze pojazdu zostaje w mgnieniu oka ochłodzone, lub ogrzane do idealnego poziomu. Instalacje pracują przy tym niezwykle cicho i nie wytwarzają przeciągów. Przy pomocy klimatyzacji czterostrefowej można ustawić temperaturę odpowiadającą preferencjom każdego z pasażerów.

Climatronic wyposażona jest dodatkowo w czujnik czystości powietrza, który kontroluje jakość powietrza i przełącza się automatycznie na obieg wewnętrzny, np. podczas jazdy przez tunel.

FOTELE

Wygodna i komfortowa podróż w samochodzie terenowym - dla Touarega to standard. Ergonomiczne fotele gwarantują odprężenie podczas jazdy i pewne oparcie. Idealnie dopasowują się do ciała. Mają też możliwość indywidualnej regulacji poziomej, regulacji wysokości i pochylenia. Już w wersji V8 wystarczy nacisnąć przycisk, by za pomocą elektrycznego sterowania dopasować komfort siedzenia do własnych potrzeb.

Dwustopniowe regulowane podparcie odcinka lędźwiowego zapewnia ponadto, podczas jazdy na długich dystansach, pozycję optymalną pod względem anatomicznym i nie powodującą zmęczenia. Opcjonalnie dostępny jest inteligentny pakiet pamięci. Pozwala on na zapisanie maksymalnie trzech indywidualnych ustawień foteli przednich, pasów bezpieczeństwa, lusterka zewnętrznego i kolumny kierowniczej.

Ogrzewanie siedzenia, dostępne w ramach wyposażenia dodatkowego, w chłodne zimowe dni, zapewniają przyjemną temperaturę. Oprócz powierzchni siedziska ogrzewane są również boczne elementy fotela.

Fotele wersji V8 i V10 pokryte są delikatną skórą "Cricket", którą kolorystycznie można dobrać według indywidualnych upodobań. Z kolei w wyposażeniu dodatkowym dostępna jest - dla wszystkich modeli Touarega - szlachetna skóra "Nappa", która zadowoli najbardziej wyrafinowane gusta.

SCHOWKI

Wnętrze Touarega - przemyślane i funkcjonalne, pozwala na praktyczne rozmieszczenie bagażu. Miejsce na wiele drobnych przedmiotów znajdzie się w schowku w podłokietniku środkowym. Tutaj można umieścić to, co warto mieć pod ręką. Równie poręczny jest duży centralny schowek umieszczony na desce rozdzielczej.

Mocną stroną Touarega jest także szereg detali takich jak praktyczne i bezpieczne uchwyty na 2 kubki. W pakiecie dla niepalących, w miejscu popielniczki, znajduje się dodatkowy schowek.

Dla najbardziej wymagających użytkowników Touareg dysponuje schowkiem podręcznym z przodu, który jest nie tylko niezwykle obszerny, lecz daje się również schłodzić za pomocą otworu wentylacyjnego.

NAWIGACJA

Począwszy od wersji standardowej Touareg wyposażony jest w znajdujący się w desce rozdzielczej komputer pokładowy najnowszej generacji. Informuje on dokładnie o przebytym dystansie, średnim i chwilowym zużyciu paliwa, pomaga korzystać z telefonu pokazując: książkę telefoniczną zapisaną na karcie SIM telefonu komórkowego, rozmowy przychodzące, itp.

Jedną z ciekawszych opcji wyposażenia dodatkowego jest nawigacja satelitarna. Jej zalety doceniają turyści podróżujący po Europie, na przykład w górzystych terenach Szwajcarii, albo kierujący się w stronę hiszpańskiej riwiery. Nawigacja wskazuje im wówczas właściwą drogę w każdej sytuacji. Wystarczy podać miasto i nazwę ulicy. Analiza danych, dostarczanych kierowcy poprzez ergonomicznie umieszczone przyciski na konsoli środkowej, pozwala mu uwzględnić na życzenie również informacje o ruchu drogowym i korkach oraz rozważać odpowiednie objazdy.

Obsługa systemu nawigacyjnego Touarega jest tak samo prosta i komfortowa jak w przypadku pozostałych elementów wyposażenia. Duży wyświetlacz ze szczegółową mapą, w sąsiedztwie z drewnem korzennym na konsoli centralnej, jest jednocześnie ozdobą wnętrza.

BEZPIECZEŃSTWO

Nowoczesny samochód terenowy musi spełniać najwyższe wymagania z zakresu bezpieczeństwa. Dlatego też przy konstruowaniu Touarega zagadnienie to od początku postawiono na pierwszym miejscu. Twórcy tego modelu świadomie zrezygnowali z ofensywnej sylwetki typowego samochodu terenowego. Specjalne strefy zgniotu w przedniej części pojazdu absorbują energię uderzenia zmniejszając w ten sposób ryzyko zranienia pieszego.

Karoseria, podwozie, hamulce, a także drzwi i maska silnika zostały zaprojektowane pod kątem osiągania prędkości do 270 km/h! Touareg posiada dzięki temu wysokie rezerwy bezpieczeństwa, a nadwozie jest sztywne i mniej podatne na drgania.

Wzmocnione progi oraz zastosowanie stali o podwyższonej wytrzymałości - ten samochód daje poczucie pewności. Do tego laserowe spawanie i całkowicie ocynkowane samonośne nadwozie z elementami z aluminium - rozwiązania, które przekonują o bezkompromisowości Touarega.

BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE

Dzięki zastosowanym w Touaregu rozwiązaniom z zakresu bezpieczeństwa czynnego model ten potrafi chronić podróżujących i zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom na drodze.

Touareg wyposażony jest w:
- system ABS zapobiegający blokowaniu się kół w trakcie hamowania,
- BAS asystent hamowania - system ten rozpoznaje, po sile nacisku na pedał   hamulcowy, sytuacje wymagające nagłego, awaryjnego hamowania.   Wentylowane 6-tłokowe zaciski hamulcowe mają nieoceniony wpływ na jego   skuteczność. W sytuacji zagrożenia hydrauliczny asystent układu   hamulcowego automatycznie wyzwala pełną moc hamowania,
- system ESP porównujący nadany przez kierowcę rzeczywisty tor jazdy i w razie   potrzeby wyhamowujący odpowiednie koła,
- system EDS ułatwiający ruszanie, przyspieszanie i jazdę na wzniesieniach   przy niekorzystnych warunkach drogowych. Wyhamowuje koło, które utraciło   przyczepność do podłoża, a siła zostaje przeniesiona przez mechanizm   różnicowy na pozostałe koła.
- system ASR odpowiedzialny jest za idealne przełożenie siły napędu,   przeciwdziałający utracie przyczepności kół napędzanych,
- system MSR reguluje moment obrotowy silnika na śliskiej nawierzchni,
- Asystent Podjeżdżania. Na pochyłym terenie Touareg zatrzymywany jest   automatycznie przez układ hamulcowy. Po włączeniu sprzęgła i dodaniu gazu   hamulec jest zwalniany stopniowo i dzięki temu samochód płynnie rusza.
- Asystent Zjeżdżania. Zapewnia on bezpieczny, w pełni kontrolowany zjazd
  w trudnym terenie. Asystent współpracuje z systemem ABS i sterownikiem   silnika - hamując ogranicza prędkość samochodu do 20 km/h. Warunkiem   jego uaktywnienia jest włączony bieg, noga zdjęta z pedału gazu oraz   pochyłość terenu większa niż 20%, którą ustala odpowiedni czujnik.

BEZPIECZEŃSTWO BIERNE

Touareg wyposażony jest standardowo w dwie przednie, adaptacyjne poduszki powietrzne, które otwierają się dwustopniowo, dzięki czujnikom Early-Crash rozpoznającym siłę uderzenia. Pasażerów chronią także przednie poduszki boczne i kurtyny powietrzne.

System zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym uzupełniają aktywne zagłówki i pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa dla przednich siedzeń wraz z trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Jak w każdym Volkswagenie zadbano o bezpieczeństwo dzieci. Tylne drzwi i okna zabezpieczone są elektrycznie przed otwarciem, a na tylnej kanapie znajduje się przygotowanie do mocowania dwóch fotelików dziecięcych Isofix.

BEZPIECZEŃSTWO WYPOSAŻENIE

Wzorcowe bezpieczeństwo w Touaregu - zarówno w drodze do pracy, jak i w terenie. Poniższe rozwiązania wpływają jednocześnie na poprawę komfortu jazdy.

CZUJNIKI Model V10 TDI wyposażony jest w czujnik, który włącza wycieraczki podczas deszczu, regulując jednocześnie ich prędkość w zależności od intensywności opadów i wiatru.
W wyposażeniu dodatkowym dostępne są czujniki sterujące również włączaniem świateł mijania o zmierzchu lub podczas przejazdu przez tunel.

INSTALACJA ALARMOWA W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest alarm z funkcją monitorowania (również bez akumulatora) maski silnika, drzwi, pokrywy bagażnika, zapłonu i wnętrza pojazdu. Uruchomienie alarmu następuje również podczas próby odholowania pojazdu.

LAMPKI OŚWIETLENIOWE Lampki umieszczone na przednich drzwiach ostrzegają nadjeżdżające pojazdy, że drzwi są otwarte. Dodatkowo ułatwiają one zajmowanie miejsc w samochodzie.

WYCIERACZKI Wycieraczki w Touaregu V8 posiadają umiejscowione pod maską auta ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby czołowej. Pole wycierania jest regulowane elektronicznie. Po ostatnim zmyciu następuje jeszcze jedno przetarcie szyby, która dzięki temu jest sucha i idealnie przejrzysta.

KONTROLA CIŚNIENIA W OPONACH (dostępna w ramach wyposażenia dodatkowego) Wszystkie opony pod kontrolą: w przypadku spadku ciśnienia w oponach poniżej określonej wartości - łącznie z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym - opcjonalny system kontroli ciśnienia w oponach przypomina kierowcy o konieczności uzupełnienia powietrza. Odbywa się to w formie sygnału optycznego. W przypadku, kiedy jest on gwałtowny, ostrzeżenie następuje w postaci sygnału dźwiękowego i optycznego.

TECHNIKA

Niezwykłe drogi wymagają niezwykłych pomysłów. Touareg jest arcydziełem techniki, ale całe jego wyrafinowanie służy jednemu celowi - zapewnić użytkownikowi pełne poczucie wolności. Wystarczy nacisnąć na pedał gazu, a najmocniejszy na świecie silnik wysokoprężny w klasie samochodów osobowych może bezpiecznie dowieźć do celu nawet z prędkością powyżej 200 km/h, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W dodatku, dzięki innowacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu, podróżowanie Touaregiem to niczym nie zmącona przyjemność.

SILNIK I PRZEKŁADNIE

Touareg to samochód, który w zamierzeniu jego twórców ma wyznaczać trendy motoryzacyjne. Konstruktorzy wyposażyli go zatem w najnowocześniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne.
Najnowszej generacji silniki diesla, w które wyposażony jest Touareg, mogą z powodzeniem konkurować z benzynowymi. Dotychczasowe stereotypy na ich temat można więc schować do lamusa. Efekty te uzyskano stosując najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne. Najlepszym przykładem jest udoskonalony system pompowtryskiwaczy w cieszących się światową renomą silnikach wysokoprężnych TDI Volkswagena. W żadnym innym silniku paliwo nie jest podawane wyższemu ciśnieniu (aż do 2.050 barów!). Pozwala to na czysty i bardzo skuteczny przebieg procesu spalania. W codziennej praktyce oznacza to dużą oszczędność paliwa, a w konsekwencji i pieniędzy.

Na szczególną uwagę zasługuje bez wątpienia najmocniejsza jednostka wysokoprężna w jaką kiedykolwiek wyposażono seryjny samochód osobowy - V10 TDI®: 10 cylindrów, 230 kW (313 KM), 750 Nm momentu obrotowego przy 2 000 obr./min, w 7,8 do setki i prędkość maksymalna - 225 km/h. Silnik V8 to samochód terenowy, sportowy i limuzyna najwyższej klasy w jednym: 4,2 litra poj., 228 kW (310 KM), maksymalny moment obrotowy 410 Nm, 8,1 s do 100 km/h i 225 km/h prędkości maksymalnej. Silnik V6 - porządna moc w każdej sytuacji: 162 kW (220 KM) i 305 Nm, 9,9 s do 100 km/h, prędkość maks. 206 km/h. Silnik R5 TDI® - jego cenną zaletą jest duża sprawność przy małym zużyciu paliwa: 128 kW (174 KM), maksymalny moment obrotowy 400 Nm, maksymalna prędkość 189 km/h, 12,4 s do 100 km/h.

PODWOZIE

Wielowahaczowe zawieszenie Touarega to dowód na to, jak bardzo elastyczny i wszechstronny może być ten model. Zwiększone bezpieczeństwo i komfort jazdy na nierównych drogach i autostradzie - Touareg daje nieocenione poczucie pewności bez względu na nawierzchnię.

Touareg wyposażony opcjonalnie w pneumatyczne zawieszenie daje całą gamę możliwości prostej w obsłudze regulacji ustawień podwozia. Służą do tego dwa pokrętła i jeden regulator w konsoli środkowej. Lewym pokrętłem steruje się skrzynką rozdzielczą i przekładnią redukcyjną, prawym ustawia się wysokość. Wreszcie za pomocą centralnego regulatora amortyzacji można wybrać jeden z trzech odpowiednich stopni tłumienia. Touareg może się zachowywać jak luksusowa limuzyna lub perfekcyjny samochód terenowy niezależnie od obciążenia. Możliwe jest także ustawienie regulatora w pozycji "auto", a sterowany elektronicznie układ pneumatycznej amortyzacji automatycznie dopasowuje się w ułamku sekundy do każdego podłoża i prędkości jazdy.

Na nierówności podłoża równie błyskawicznie reaguje dynamiczna regulacja tłumienia amortyzatorów typu Skyhook, która natychmiast je kompensuje.

NAPĘD 4xMOTION

Touareg - szybki i bezpieczny samochód gwarantujący pewne trzymanie na drodze, bez względu na to, czy jest to autostrada czy zaśnieżona górska serpentyna. Nieoceniony wpływ na jego możliwości ma sterowany w pełni elektronicznie, stały napęd na wszystkie koła - 4XMOTION.

Napęd ten zapewnia zmienny i indywidualny podział siły napędowej na wszystkie cztery koła. W ten sposób uzyskuje się znaczne korzyści w zakresie właściwości trakcyjnych i jezdnych. Oznacza to większe bezpieczeństwo, komfort oraz ponadprzeciętne możliwości w trudnym terenie.

Centralny mechanizm różnicowy z regulowaną elektronicznie blokadą rozdziela moc silnika równomiernie na koła przednie. W przypadku utraty przyczepności przez jedno z kół dostępna opcjonalnie blokada tylnej osi powoduje że siła napędowa przenosi całkowitą moc na koło o najlepszej przyczepności. Umieszczony w kokpicie przełącznik obrotowy umożliwia również manualne włączenie blokady mechanizmu różnicowego.

KOŁA/OPONY

Znakomita praca zespołowa. Doskonała stabilność na zakrętach i sterowność, niezwykła precyzja jazdy i poczucie komfortu. Koła Touarega sprawdzają się na każdej nawierzchni. Gwarantują dobrą przyczepność bez względu na warunki drogowe i pogodowe.

Podział siły napędowej w stosunku 50 do 50 na obie osie zapewnia neutralne zachowanie na zakrętach dając wyraźną przewagę i świetne panowanie nad samochodem podczas jazdy. Zamiast koła zapasowego Touareg wyposażony jest w zestaw Tire Mobility Set ze sprężarką i uszczelniaczem do opon.

TEREN

Touareg to zaproszenie do przeżycia ekscytującej przygody. Tym samochodem zdobędzie się każdy teren. Czas na prawdziwie ryzykowne trasy: przejazdy przez rzekę, pokonywanie rowów, ostrych wzniesień i błota sięgającego nawet do kolan. Touareg jest gotowy zdobyć każdy ląd.

W terenie Touareg pokazuje swoje prawdziwe oblicze. Jest to zasługa wielu czynników: stałego napędu na obydwie osie, automatycznego centralnego mechanizmu różnicowego (opcjonalnie również dla osi tylnej) oraz pneumatycznego zawieszenia, umożliwiającego wybór 4 różnych wysokości, które można regulować ręcznie, bądź też automatycznie (w zależności od prędkości): 1. poziom ładunkowy - najniższy (do 5 km/h),
2. poziom drogowy - przy 125 km/h obniża się o 25 mm, przy 180 km/h o kolejne 10 mm,
3. poziom terenowy - przewidziany do prędkości 70 km/h,
4. poziom specjalny - zalecany przy pokonywaniu przeszkód i do wyprowadzenia samochodu który ugrzązł (można stosować do 20 km/h).

Dzięki elektronicznym blokadom mechanizmu różnicowego w Touaregu możliwe jest przenoszenie mocy całkowicie na jedno koło.

Touareg brodzący w wodzie jest w swoim żywiole. Maksymalna głębokość brodzenia wynosi w przypadku zawieszenia stalowego 500 mm, w przypadku zawieszenia pneumatycznego - 580 mm. Drzwi pokrywy bagażnika i silnika posiadają specjalne uszczelnienia. Całkowicie odporne na działanie wody są reflektory, połączenia wtykowe, przewody powietrzne i odpowietrzające oraz wały przegubowe.

Przy prześwicie wynoszącym 237 mm, a w przypadku zawieszenia pneumatycznego - do 300 mm, każdy teren musi skapitulować. Dzięki zdolności pokonywania wzniesień równej 45° Touareg bez trudu wjedzie na górę. Z łatwością pokonuje też wierzchołki, przeszkody terenu czy skarpy. Kąt najazdu wynosi 28° (lub 33,2° przy zawieszeniu pneumatycznym), kąt rampowy - 22° (lub 27,2° w przypadku zawieszenia pneumatycznego).

Jednocześnie Touareg bardzo pewnie trzyma się podłoża, a podczas postoju maksymalne pochylenie poprzeczne wynosi nawet 45°.