VW POLO

POLO  jest przykładem tego, jak zmieniają się standardy. Mały samochód, który jest jednocześnie przestronny w środku, równie bezpieczny jak większe samochody i równie jak one komfortowy i wygodny.

BASIS

Polo ma bardzo bogate wyposażenie w wersji standardowej: regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy oraz elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (nie dla modelu 1.2 40 kW), cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne poduszki dla kierowcy i pasażera), ogrzewana tylna szyba, zabezpieczenie antykradzieżowe (immobiliser), zagłówki z przodu z regulacją wysokości oraz dwa zagłówki z tyłu.
Polo ma także całkowicie ocynkowane nadwozie, wentylowane hamulce tarczowe z przodu, zielone, termoizolujące szyby, miejsce na kubki pomiędzy przednimi fotelami oraz oświetlenie wnętrza z opóźnionym wyłączeniem.
Volkswagen Polo dostepny jest w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.

COMFORTLINE

Przednie szyby w drzwiach otwierają się elektrycznie. Wystarczy krótkie przyciśnięcie, by otworzyć je lub zamknąć. System wyposażony jest przy tym w czujniki, które zabezpieczają przed przytrzaśnięciem ręki. Lusterka są ogrzewane zapewniając dobrą widoczność bez względu na pogodę oraz regulowane elektrycznie i synchronicznie z wnętrza samochodu. Centralnym zamkiem można otwierać i zamykać zarówno drzwi, jak i klapę bagażnika. Warto wymienić jeszcze m.in.: komfortowe przednie siedzenia z regulacją wysokości i szufladami, uchwyt na kubek z przodu, dodatkowe lampki do czytania z przodu i tyłu (z tyłu dla wersji 5 -drzwiowej) oraz dzieloną i składaną tylną kanapę z podłokietnikiem.

TRENDLINE

Wersja ta charakteryzuje się przede wszystkim szerszymi oponami (185), zapewniającymi lepszy kontakt z nawierzchnią i większą stabilność samochodu podczas jazdy. Wygodne, sportowe siedzenia sprawdzają się nawet na długich trasach. Jednocześnie poprawiają trzymanie boczne na ostrych zakrętach. W wyposażeniu seryjnym Trendline znajdują się też m.in.: funkcjonalny komputer pokładowy, reflektory przeciwmgielne, trzecia osłona przeciwsłoneczna, wysuwany uchwyt na kubek z przodu samochodu, lampki odblaskowe w przednich drzwiach oraz dwie lampki do czytania z przodu (dla wersji 5 drzwiowej również dwie z tyłu), szuflada pod regulowanym na wysokość siedzeniem kierowcy oraz asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa.

HIGHLINE

Wersja wyposażenia Highline gwarantuje pełen komfort i elegancję. Ten model wyróżniają szerokie opony (185) oraz obręcze ze stopów lekkich metali. Estetyczny wygląd podkreślają lakierowane w kolorze nadwozia klamki, listwy ochronne na zderzakach, boczne listwy ochronne i lusterka zewnętrzne. Samochód wyposażony jest w sportowe siedzenia z regulacją wysokości i szufladami. Elektrycznie obsługiwane są przednie szyby boczne, lusterka zewnętrzne i uchylny dach. Centralny zamek otwiera i zamyka drzwi i bagażnik. Wersja Highline ma także asymetrycznie dzielone i składane oparcie i siedzenie tylnej kanapy, środkowy podłokietnik, dywaniki z przodu i z tyłu, lampki odblaskowe w przednich drzwiach oraz dwie lampki do czytania z przodu (dla wersji 5 drzwiowej również dwie z tyłu).

WYPOSAŻENIE DODATKOWE

Bogate wyposażenie dodatkowe pozwoli Państwu dopasować samochód do swoich upodobań.

Rozwiązania, które proponujemy, zapewniają większe bezpieczeństwo i poczucie komfortu podczas podróży. Dzięki niemu samochód nabiera indywidualnych cech i staje się bardziej elegancki i funkcjonalny.

Przykładowe elementy wyposażenia dodatkowego opisane są w czterech działach: Elektryczne i Funkcjonalne, Bezpieczeństwo, Multimedia i Koła.

Szczegółowych informacji udzielają autoryzowani dealerzy Volkswagena.

STYLISTYKA

Tylna część nowego modelu jest ostrzej zarysowana i dynamicznie wznosi się ku górze. Kontur tylnych świateł dopasowuje się do obrysu tylnej szyby. Zupełnie inne są przednie, okrągłe reflektory. To dzięki nim Polo zyskało wyrazisty i sympatyczny wygląd.

Charakterystyczną cechą modelu dwudrzwiowego jest pas szyb o wznoszącej się ku górze linii, odzwierciedlający siłę i dynamikę samochodu; model czterodrzwiowy ma trzecią szybę boczną w tylnym słupku.

Deska rozdzielcza ma czystą, geometryczną formę. Jej podstawowa bryła prowadzona jest poziomo. Konsola środkowa podniesiona jest wysoko, łącząc w sobie estetyczny wygląd i funkcjonalność. Podstawowy korpus deski rozdzielczej wykonany jest z wysokiej jakości materiału, nadającemu wnętrzu dodatkowej elegancji.

BEZPIECZEŃSTWO

W Polo zastosowano wiele nowości technicznych. Dzięki temu jest ono najbezpieczniejszym samochodem w swojej klasie. Małe nie musi już oznaczać mniej bezpieczne.

Konstrukcja Polo pochłania przy zderzeniu większość energii. Silnik i przekładnia odłączają się od karoserii, a zespół pedałów przemieszcza się przy czołowym zderzeniu w kierunku od kierowcy. Testy zderzeniowe potwierdziły, że dzięki tym nowym rozwiązaniom Polo gwarantuje poczucie bezpieczeństwa.

Zmodyfikowana została przednia oś z kolumnami McPhersona i tylna oś zespolona. Udoskonalono także ramę pomocniczą. Jest lżejsza, a jej nowa konstrukcja redukuje odgłosy toczenia. Rama optymalizuje zachowanie się samochodu podczas jazdy i przy zderzeniu. Poprzez zwiększenie rozstawu kół Polo dużo lepiej zachowuje się na zakrętach. Jest też stabilniejsze podczas hamowania na śliskiej nawierzchni.

Wysoki stopień bezpieczeństwa gwarantują także cztery poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera: przednie oraz boczne, znajdujące się już w wyposażeniu standardowym.

Wspomaganie dostosowuje siłę swojego działania do prędkości jazdy. Dzięki temu łatwiej jest kierowcy zapanować nad samochodem w trudnych warunkach.

KOMFORT

Kokpit zaprojektowany jest tak, by był jak najbardziej funkcjonalny dla kierującego, by jego obsługa nie rozpraszała podczas jazdy. Wszystkie elementy obsługowe i przełączniki są umieszczone tak, by można je z łatwością dosięgnąć.

Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach, a elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego ułatwia prowadzenie samochodu. Polo - jako pierwsze w swojej klasie - wyposażone jest w modelu dwudrzwiowym w funkcję Easy - Entry (jako opcja dodatkowa). Przednie fotele przesuwane są do przodu o 32 centymetry. Wsiadanie do tyłu staje się niemal tak wygodne, jak w modelach czterodrzwiowych.

Bagażnik ma 270 litrów i jest o pięć litrów pojemniejszy niż w poprzednim modelu. Po złożeniu kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1030 litrów. To prawie tyle samo, co w samochodach kombi!

Dużo miejsca wygospodarowano też dla bagażu podręcznego. W zależności od wersji samochodu do dyspozycji pasażerów jest aż szesnaście schowków i półek.