VW PASSAT

Passat to klasa sama w sobie. Gruntownie zmodyfikowany zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym model nowej generacji charakteryzuje się najwyższą jakością wykonania, wysokim poziomem bezpieczeństwa, dynamicznymi i ekonomicznymi silnikami oraz komfortowym wyposażeniem.

BASIS

Nowy Passat zaprojektowany został ze szczególnym uwzględnieniem wygody kierowcy i pasażerów. Do standardowego wyposażenia należą siedzenia z regulacją wysokości fotela kierowcy. Dopasowanie kierownicy możliwe jest dzięki dwóm opcjom ustawienia jej płaszczyzny. Wyposażenie seryjne obejmuje także wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, kierunkowskazy zintegrowane w bocznych lusterkach, elektrycznie podnoszone szyby przednie z zabezpieczeniem przed zakleszczeniem dłoni, centralny zamek oraz elektrycznie otwieraną z wnętrza pojazdu pokrywę wlewu paliwa. Dzięki asymetrycznie dzielonemu oparciu kanapy tylnej łatwo można zwiększyć powierzchnię bagażową.
W wyposażeniu seryjnym znajduje się również szereg elementów zapewniających bezpieczeństwo: poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, deaktywacja poduszki powietrznej pasażera, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, układ antypoślizgowy ABS z systemem zwiększania siły hamowania, ESP, klimatyzację "Climatronic" oraz trzecie światło "stop".

COMFORTLINE

Oferuje tapicerkę z wysokogatunkowego materiału "Facette". Ta wersja daje możliwość korzystania ze środkowego podłokietnika z przodu i foteli przednich z regulacją odcinka lędźwiowego, oraz elektrycznie podnoszonych tylnych szyb.

TRENDLINE

O sportowym charakterze auta decydują: sportowe fotele przednie z regulacją odcinka lędźwiowego, trójramienna, obszyta skórą kierownica, pokryte skórą dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego, podłokietnik ze schowkiem z przodu oraz sterowany elektrycznie mechanizm obsługujący szyby tylne.

HIGHLINE

Oznacza najbardziej ekskluzywną wersję wyposażenia podkreśloną obiciami siedzeń ze skóry w kolorach: czarnym, grafitowym lub beżowym. Z obiciami tymi zharmonizowane są skórzane elementy w tapicerce drzwi, obszyta skórą kierownica oraz dźwignie zmiany biegów i ręcznego hamulca. Wersja ta ma chromowane listwy obramowujące szyby boczne oraz boczne listwy ochronne i listwy na zderzakach w kolorze nadwozia z chromowanym paskiem dekoracyjnym. Ma także ogrzewane spryskiwacze szyby przedniej i podgrzewane przednie siedzenia. Passat w tej wersji posiada wszystkie elementy wyposażenia wymienione w pakiecie Trendline.

STYLISTYKA

Linia nadwozia Passata jest płynna i elegancka. Uwagę zwraca stylistyka przedniej części nadwozia. Osłona chłodnicy jest wyraźnie zarysowana za sprawą otaczającej ją chromowanej listwy i uwypuklona przez wysunięcie jej przed linię wyznaczoną przez reflektory.

W tylnej części Passata narożniki błotników tworzą wąskie, przypominające półksiężyc obramowanie tylnych świateł, które podobnie jak reflektory przednie przesłonięte są szybą z przejrzystego szkła. Zintegrowano w nich dwie duże, czerwone soczewki świateł tylnych i hamowania.

Wnętrze Passata jest niezwykle komfortowe. W kokpicie umieszczono okrągłe, otoczone chromowanymi pierścieniami i podświetlane na niebiesko, zegary z czerwonymi wskazówkami.

Konsola środkowa, w zależności od wersji wyposażenia, może być wykończona elementami aluminiowymi lub z polerowanego drewna.

BEZPIECZEŃSTWO

Parametry statycznej i dynamicznej sztywności nadwozia Passata należą do najlepszych w klasie średniej wyższej. Sztywność statyczna ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo bierne, natomiast sztywność dynamiczna na komfort jazdy.

Szczegółowo przemyślana konstrukcja nadwozia Passata spełnia wszystkie obowiązujące na świecie normy określające bezpieczeństwo w czasie kolizji, łącznie z normą NCAP.

W Passacie Variant montowany jest seryjnie elektroniczny program kontroli trakcji- ESP. Poprzez czujnik kąta skrętu koła porównuje on, w sposób ciągły, zgodność ruchu pojazdu z kierunkiem nadanym mu przez kierowcę. W przypadku znacznego odchylenia, ESP natychmiast ingeruje w układ sterowania pracą silnika lub układ hamulcowy i zapobiega powstaniu sytuacji krytycznych.
Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego osiągnięto także dzięki zastosowanym elementom wyposażenia wnętrza odpowiedzialnym za bezpieczeństwo. Należą do nich, obok montowanych seryjnie przednich poduszek powietrznych, również oferowane na życzenie poduszki powietrzne boczne i poduszki chroniące głowę. Poduszki te - nazywane kurtyną powietrzną - napełniając się powietrzem w ułamku sekundy, przykrywają całą płaszczyznę szyb bocznych i tworzą dodatkową ochronę głowy.

Poziom bezpieczeństwa podnosi również komputer pokładowy sterowany przez magistralę danych CAN, który podczas zderzenia automatycznie odblokowuje zamek centralny i odłącza pompę paliwową.

Podczas projektowania wnętrza myślano o bezpieczeństwie dorosłych i najmłodszych pasażerów Passata. Wszystkie modele posiadają w ramach wyposażenia seryjnego system mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Natomiast na życzenie montowana jest kanapa tylna ze zintegrowanymi fotelikami dziecięcymi.

PRESTIŻ

Passat wyznacznikiem nowej jakości w swojej klasie. Duży i silny, elegancki i sportowy. Estetyczny w każdym szczególe. Obojętnie z której strony się na niego spojrzy - robi wrażenie.

Podróżowanie Passatem to niezapomniane przeżycie i niczym nie zmącona przyjemność, którą zapewniają najnowocześniejsze rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo.

Stylowa sylwetka, klasyczna elegancja, przestronne wnętrze i dbałość o każdy detal - Passat działa także na zmysły.

KOMFORT

Passat zapewnia podróżującym wygodę i dobre samopoczucie. Siedzenia są idealnie dopasowane i dają się regulować. Także kolumnę kierownicy można regulować, w dwóch płaszczyznach.

Elektronicznie regulowana klimatyzacja "Climatronic" w samochodzie temperaturę na stałym poziomie. Jednocześnie zapobiega parowaniu szyb.
Samochód jest także seryjnie wyposażony w elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach pojazdu, instalację grzewczo - nawiewową wyposażoną w czterostopniową dmuchawę oraz zawór umożliwiający zamknięty obieg powietrza, szyby izotermiczne w zielonym odcieniu oraz środkowy podłokietnik na tylnej kanapie i dwa zagłówki z tyłu.